Training

Personal training

Je persoonlijke trainer daagt je uit, steunt je waar nodig en helpt je grenzen te verleggen. Hij/zij begeleidt je om op een gezonde manier te sporten. Zo voorkom je blessures en maximaliseer je elk aspect van je lichaam. KINETIKA stelt voor jou een training samen op basis van je persoonlijk doelstellingen mét maximale rendement van je trainingstijd.

Volg je personal training bij KINETIKA? Dan kan je vrijblijvend gebruik maken van de oefenruimte. Reserveer je vrije training via de online agenda.

Groepstraining - HIIT

Onze groepstrainingen gaan  - indien het weer het toelaat - buiten door. KINETIKA beschikt over een eigen buitenlocatie of maakt gebruik van de faciliteiten in Blaasveld Broek. Het aantal deelnemers per training is beperkt. Op die manier kriigt iedereen individuele aandacht en begeleiding van de trainer. Trainingen worden steeds opgesteld met wetenschappelijke kennis van (sport)kinesitherapie om op een verantwoorde wijze grenzen te verleggen. 

HIIT training

Indien je zowel aan kracht én conditie wil werken, is HIIT training zeker en vast iets voor jou! 
Aan de hand van verschillende oefeningen train je zowel de buik-, arm als beenspieren. Binnen het vastgelegde tijdsinterval geef jij je maximaal zodat je op een verantwoorde manier grenzen kan verleggen. Wil je trainen op je eigen niveau én onder begeleiding?  Test dan zeker deze populaire trainingsvorm! 

De HIIT training gaat steeds door op donderdagavond van 20.00u tot 21.00u en in beperkte groep. De work-outs worden georganiseerd in blokken van 4 weken. Neem je deel aan deze work-out? Dan kan je tijdens deze periode vrijblijvend gebruik maken van de oefenruimte. Schrijf je nu in via mail - beweeg@kinetika.beReserveer je vrije training tijdens je work-out periode via de online agenda. Wil je na de work-out periode vrij blijven trainen, dan kan dit met een medical fitness abonnement.

Duo HIIT training 

Verleg de setting van quality time! Kom samen met je vriend(in), partner of collega trainen! Duo HIIT is een circuittraining op basis van partnertraining. Door samen te trainen, motiveer je elkaar en hou je beter vol. Het is geen probleem als er een verschil is qua conditie en kracht tussen de partners. 

De Duo HIIT gaat steeds door op dinsdagavond van 20.00u tot 21.00u en in beperkte groep De work-outs worden georganiseerd in blokken van 4 weken. Neem je deel aan deze work-out? Dan kan je tijdens deze periode vrijblijvend gebruik maken van de oefenruimte. Schrijf je nu in via mail - beweeg@kinetika.be! Reserveer je vrije training tijdens je work-out periode via de online agenda. Wil je na de work-out periode vrij blijven trainen, dan kan dit met een medical fitness abonnement.

Medical fitness en Velocity Based Training

Wil je na behandelingen of revalidatie verder blijven trainen en gebruik maken van onze professioneel ingerichte oefenruimte uitgerust met de beste materialen? Dat kan dit met ons medical training of Velocity Based Training abonnement. Ben je nog niet in onze praktijk geweest, dan maken we de eerste keer een afspraak om de werking, doelen en wensen te bespreken. 

KINETIKA garandeert een uniek trainingstraject gebaseerd op Velocity Based Training binnen een professioneel begeleid kader:

  • Samen op een snelle en veilige manier inzicht krijgen van jouw kracht- en conditieniveau
  • Bepalen van de ideale trainingsintensiteit, trainingsvolume en individuele maximale belastbaarheid
  • Directe kwantitatieve feedback - train altijd op de juiste intensiteit en haal het maximale resultaat uit je training met real-time velocity metingen
  • Objectieve en kwantitatieve monitoring van prestaties en training
  • Evaluatie als motivatie – registreer en evalueer jouw vooruitgang doorheen de tijd
  • Bouw vermogen op en voorkom overbelasting, blessure of herval
  • Met minimale vermoeidheid - maximaal resultaat
  • Op wetenschap gebaseerde, cutting edge trainingsmethode

Hoe gaan we tewerk?

We stellen samen jouw conditie en load-velocity profiel op aan de hand van een uniek testprogramma. Dit stelt ons in staat, naast de evaluatie van je conditioneel vermogen, te identificeren waar jij als sporter binnen een bepaalde oefening kracht- of snelheidsdeficiënties hebt. Gebaseerd op de gedetailleerde en objectieve testresultaten kan gerichte kracht en conditie training geïmplementeerd worden om jouw fysieke verbeterpunten en sport prestaties aan te pakken en zo efficiënt mogelijk te verbeteren. Tevens laat deze trainingsmethode toe het risico op blessure te minimaliseren.

Er wordt een individueel trainingstraject samengesteld dewelke voor jou in onze app zal klaar staan! Aan de hand van kwantitatieve metingen krijgt u real-time feedback tijdens de work-outs. De prestaties worden automatisch geregistreerd wat ons toelaat samen met u het trainingstraject te evalueren en optimaal bij te stellen voor maximale return en resultaat. Jouw prestaties worden  op een wel bepaald moment samengevat en doorgestuurd zodat je jouw persoonlijke vooruitgang kan monitoren.

Tarieven

Personal training

Eén training op afspraak per week.
Wekelijks opmaken van uw trainingsplan, doorheen de week vrij komen trainen in de praktijk.
Tarief: € 60,00/uur

Boek je personal training sessie en je vrije training in de online agenda - zo ben je zeker van je ruimte!

Groepstraining - HIIT

Zowel HIIT training als duo HIIT training: 1u training per week.
Daarnaast kan je uiteraard vrij komen trainen. Vrije trainingen kan je boeken in de online agenda - zo ben je zeker van je ruimte!
Om uzelf even hard te motiveren als op een vrije training, wordt een prestatieformulier voorzien zodat u weet welke prestaties u moet evenaren wanneer je met je partner of zelf komt trainen.

Voor de groepstraining - zowel circuit als duo training - schrijf je in via mail of neem je telefonisch contact met ons op.
Tarief: € 60,00/maand 

Medical fitness en Velocity Based Training

Tarief: € 40,00/maand, éénmalig €30,00 voor opstart indien u nog niet bekend bent met het materiaal in de praktijk.
opstart en vrije training te boeken via de online agenda.

Corona maatregelen: vrije training te reserveren in de online agenda zodat er nooit teveel mensen aanwezig zijn. Gelieve dit te doen ten laatste 10 minuten voor uw vertrek.